IKLAN NUFFNANG

Friday, August 15, 2014

tetap kau yang satu bab 5 dan 6

BAB 5

Umairah berjalan dengan pantas menuju kearah perpustakaan. Dia perlu menghantar buku yang dipinjam hari ini. Dia meminta Zizie masuk terlebih dahulu ke kelas demi menanda tempat duduk memandangkan kelas akan bermula sekejap sahaja lagi. Karang tak pasal-pasal kena duduk paling belakang atau paling hadapan. Matanya dah la rabun. Dia tergesa-gesa menghantar buku kerana tak mahu didenda atas alasan lambat.

Kalau waktu ptptn dah masuk dulu dia tak berkisah sangat malah kadang-kadang hampir satu bulan dia lambat hantar buku. Tapi kerana ketiadaan duit dia perlulah berjimat cermat. Tanda-tanda ptptn akan masuk pun belum lagi kelihatan. Atas apa silapnya, dia terlanggar seseorang. Umairah membebel dalam hati. Buta gamaknya mamat ni. Main redah aje berjalan. Dia tidak sedar dia juga silap pada waktu itu kerana berjalan seperti lipas kudung.

Umairah duduk mengutip tiga buah buku yang jatuh berdentum diatas lantai dihadapan pintu perpustakaan. Jejaka yang dilanggar itu membantu mengutip bukunya yang bersepah. Terasa bersalah barangkali. Selesai mengutip buku-buku itu barulah lelaki itu menegurnya.

“Sorry. Nah buku”. Pinta Haikal sambil menghulurkan buku yang dikutip. Umairah senyum dalam terpaksa seraya mengambil buku yang dihulurkan oleh lelaki yang dilanggar seketika tadi.

“Ok tak pe.” Umairah membalas. Dia tidak pula meminta maaf, perasan dirinya tidak bersalah langsung.

“Eh...... Awak Umairah kan?” Tegur lelaki itu tiba-tiba tatkala matanya bertentang mata Umairah. Baru dia perasan gadis ini adalah wanita yang pernah dikenali. Umairah mengerutkan dahinya. Lama dia menatap wajah yang dikategorikan boleh tahan dihadapannya. Macam pernah tengok tapi dekat mana yer...

“awak siapa?” Soal Umairah dengan kerutan didahi. Haikal tersenyum melihat wajah umairah yang berkerut.  

“ Saya Haikal. Mungkin awak tak perasan tapi kita satu kelas untuk kelas kenegaraan.” Balas Haikal tenang. Dia tersenyum mesra. Matanya dapat melihat wajah Umairah yang terangguk-angguk bak burung belantuk. Haikal tidak memahami maksud anggukkan itu.

“Ooooooo... Saya ingat, tapi tak tahu pulak nama awak Haikal.” Balas Umairah senang. Dia menjeling jam tangan yang melilit kemas pada pergelangan tangannya.. Aku dah lewat gila ni. Karang, tak pasal-pasal dapat pandangan sinis dari pensyarah yang skema itu.

“ Uum... Sekurang-kurangnya awak kenal saya walaupun tak tahu nama.” Jawab Haikal girang. Tak sangka Umairah perasan tentang kewujudannya meski pun terdapat hampir 100 orang didalam kelas tersebut. Umairah sekadar membalas senyuman lelaki didepannya. Dia tidak pasti ikhlas atau tidak dengan senyumannya itu.

“Sorry la Haikal........Saya ada kelas lepas ni jadi saya kejar masa. Saya pergi dulu la yer.” Pinta Umairah sopan. Kalau boleh dia nak berlari sekarang. Tapi agak segan untuk membuat perangai kebudak-budakkan begitu..

“Eh sorry..sorry.. Kita jumpa lagi kat kelas kenegaraan.” Pinta Haikal. Dia tersenyum lagi. Umairah berlalu sambil melontarkan senyuman tawar. 

‘Apesal la mamat tu suka sangat senyum. Penat mulut aku ni balas senyuman dia. Tak balaskan kecik hati pulak.’ Bebel hati Umairah.  Haikal memandang Umairah yang kelihatan kalut mengejar masa itu dalam-dalam. Ada kemajuan. Bisik hatinya. Memang sudah lama dia memerhatikan Umairah, gadis itu sudah mula masuk ke hatinya dari hari pertama mereka bersemuka lagi. Suatu hari nanti dia akan pastikan Umairah akan jadi miliknya. Itulah janji hatinya.



Ifran bergerak pantas. Cuba mengejar gadis berbadan kurus tinggi didepannya. Gadis itu seolah-olah cuba mengelak darinya. Dia tahu cara dia meluahkan perasaan sangatlah salah baru-baru ini namun Atikah tidak perlu buat perangai sebegini. Meski pun mereka belajar dalam bidang yang sama, Atikah sedaya upaya mengelak darinya walaupun sekadar berbalas pandang. Ifran menarik tangan Atikah yang diselaputi lengan panjang. Nasibnya agak baik, tempat mereka itu agak lapang dan tidak ramai orang lalu lalang ketika ini. Jadi, drama romantis yang yang akan bermula kejap lagi tidaklah disaksi orang ramai.

 Atikah menarik tangannya kasar. Tidak suka diperlakukan begitu. Apa hak Ifran untuk menyentuhnya meskipun dalam keadaan berlapik. Dia tak benarkan. Baginya, selagi lelaki itu bukan suaminya mahupun keluarganya, tiada sesiapa akan boleh memegangnya sesuka hati begitu. Ifran melepaskan pegangannya tatkala melihat sorotan mata Atikah bak harimau kelaparan. Bukan takut tapi menghormati. Inilah salah satu sikap yang ada pada Atikah yang amat disukainya.

“Apehal lagi.” Marah Atikah. Dia sudah malas berfikir tentang cinta yang tidak kesampaian ini lagi. Dia betul-betul sudah mengalah. Memang hati dan perasaannya masih ada pada Ifran namun baginya itu tidak cukup. Hatinya sudah tawar. Lagi-lagi memikirkan Ifran adalah milik sahabat baiknya.

“I’m sorry... Tapi tolong la faham perasaan saya... Saya tahu awak pun masih sayangkan saya... Tak boleh ke kita bersama balik?” Pujuk Ifran. Wajahnya sudah keruh demi meminta simpati. Dia yakin kata hatinya, Atikah masih sayangkan seperti  6 bulan yang dulu. Hanya kerana fitnah yang dilemparkan oleh Umairah menyebabkan dia ragu-ragu terhadap cinta suci Atikah kepadanya. Dan kerana fitnah yang dilemparkan itulah yang menyebabkan dia memutuskan hubungannya dengan Atikah dengan kadar yang segera dan menerima Umairah yang kononnya amat mencintai dia. Kalau setakat cinta Umairah belum tentu dia terima untuk berkahwin dengan gadis itu tetapi kerana paksaan nenek dan mak kesayangannya yang amat berkenan dengan Umairah menyebabkan mereka terpaksa dikahwinkan dengan kadar yang segera. Konon takut Umairah disambar orang!

“Hello.. Jangan nak perasan dekat sini. Ada saya cakap saya cintakan awak lagi... Hei ni bukan drama cinta la...... 10 tahun berpisah masih ada rasa cinta...Sorry ok”. Tingkah Atikah selamba. Dia perlu menyembunyikan isi hatinya sebenar demi keamanan rumah tangga Umairah. Dia tahu Ifran masih sayangkan dia dan tidak mencintai Umairah namun dia yakin perasaan Ifran itu mampu bertukar. Umairah ada tarikannya yang tersendiri.

“ Tapi kita berpisah baru 6 bulan. Tak sampai 10 tahun lagi. Logik la kalau awak ada perasaan lagi dekat saya”. Usik Ifran dengan sengihan nakal. Atikah tak perlu lah nak sorok perasaannya itu kerana segalanya nampak jelas pada matanya. Cara atikah memandangnya pun dia tahu yang gadis itu masih cintakan dirinya. Hati Atikah menggerutu. Main-main pulak mamat ni. Orang tengah serius nak mampus boleh pulak dia buat lawak.

“ Cara awak tengok saya pon saya tahu awak masih suka kat saya. Alang-alang kita masih suka sama suka........ Ada baiknya kita menyambung kembali hubungan kita yang dulu.... Saya sanggup berpisah dengan Umairah dan saya tahu dia pon tak kisah.” Pujuk Ifran. Kata-kata Ifran itu membuat Atikah ketawa penuh jengkel. Sengaja membuat Ifran sakit hati.

“Cara saya pandang awak pun awak tahu saya masih suka kat awak......” Atikah mengulang kata-kata Ifran yang hampir sama maksudnya itu tadi dengan nada yang sinis.

“Kalau macam tu, kenapa dulu awak mintak putus? Awak tak nak dengar langsung penjelasan saya. Tup-tup saya dapat kad kawin dari awak. Padahal masa tu saya masih sukakan awak. Tak pulak awak nampak pandangan mata saya masa tu”. Tempelak Atikah. Sesakit hati terhadap Umairah sakit lagi hatinya terhadap Ifran. Kerana kepercayaan Ifran terlalu tipis terhadapnya lah menjadi penyebab perkara macam ini berlaku dan kerana Ifran seorang yang tiada kesabaran yang tinggi menyebabkan dia cepat sahaja menerima cadangan orang tuanya untuk mengahwini Umairah.

“Sayang... Masa tu saya dihasut oleh ‘kawan baik’ awak tu... Sebab saya percayakan dia yang paling rapat dengan awak dan juga saya. Saya tak tengok dengan mata hati langsung...” Ifran cuba membela diri. Atikah mengeluh kasar. Marah dengan sikap lelaki ini. Salah sendiri tak pernah nak mengaku. Detik hatinya.

“Awak jangan nak salahkan Mai aje, awak pon salah.... Kalaulah awak cuba bersabar, ambik masa berfikir betul-betul. Siapa-siapa pun yang hasut awak, awak tak akan mudah percaya.  Ini tak, terima je bulat-bulat je kata-kata orang . Langsung tak siasat dulu kebenaran fitnah tu.  Awak tak payah nak salah kan kawan saya,  dia memang salah dan saya akui benda tu tapi awak tetap bersalah... Tak payah nak tunding jari dekat orang lain.” Bebel Atikah. Dia bukanlah nak menyokong sangat Umairah tetapi dia tak tahan apabila Ifran asyik menyalahkan Umairah seratus peratus sedangkan dia pun bersalah dalam hal itu.

“ Sebab saya tahu saya salah la yang menyebabkan saya nak sambung balik hubungan kita..” Ifran masih lagi cuba memujuk... Sekali lagi Atikah ketawa dengan ketawa yang sangat sinis.

“ Awak nak sambung balik hubungan kita bukan sebab awak sedar dengan kesilapan awak, tapi sebab awak hanya pentingkan perasaan sendiri aje.”. Atikah terhenti seketika. Semput kerana bercakap terlalu banyak. Dia menyambung kata-katanya yang tergantung.

“Ada awak fikir perasaan isteri awak yang sangat sayangkan awak, awak ada fikir perasaan saya. Awak ingat apa...Kita senang-senang je boleh sambung macam tu. Hei, awak nak ke dengar macam ni ‘hari tu kawan baik dia rampas boyfriend dia.. Ini dia pulak rampas suami kawan baik dia’. Awak rasa tu satu gosip yang membanggakan ke?  Awak ada fikir tak pasal famili awak? Famili Mai? Kalau awak kawin sekadar nak bercerai berai selepas tu baik jangan kawin dari awal-awal lagi. Buat perabis duit je.........” Panjang lebar amukan Atikah.

“ Kenapa saya nak fikir pasal dia dan famili dia? Dia sendiri mengaku yang dia kawin dengan saya kerana awak. Dia sendiri cakap tunggu malaysia besalji dululah kalau nak dia jatuh cinta pada saya. Kenapa saya nak fikir perasaan orang yang dah gunakan saya untuk tujuan yang tak elok sedangkan dia tak fikir pun perasaan saya macam mana.” Tinggi suara Ifran menegakkan kebenaran bagi pihaknya. Tak adil baginya, apa hebat sangat Umairah sampai dia perlu fikir tentang perasaan gadis tak tahu malu itu.

“ Awak tak payah nak buruk-burukkan Umairah. Dia tak seteruk itu okey... Sebab apa dia nak kawin dengan awak kalau dia tak cintakan awak. Kenapa pasal saya... Tak payah nak buat fitnah tu semata-mata nak dapatkan saya balik. Saya dah tak peduli pasal ni lagi. Walaupun saya masih ada hati pada awak, tapi untuk kembali kepada awak adalah mustahil. Bak kata Mai tunggu malaysia bersalji. Dah la, saya dah lambat.. Ada kelas pulak lepas ni”. Luah Atikah. Dia cepat-cepat beredar dari situ dan berharap Ifran tidak mengejarnya lagi.





BAB 6
Haikal berjalan perlahan-lahan menuju ke dewan kuliah. Di situ akan berjalannya kelas kenegaraan kegemarannya kerana hanya kelas itu sahaja mampu menemukannya dengan Umairah. Hari ini dia sengaja datang lambat. Dia selalu perasan kerusi disebelah Umairah biasanya kosong dan dia mahu mengambil kesempatan ini untuk duduk disebelah gadis itu. Nasib baik dia tiada kenalan didalam kelas ini jadi dia boleh duduk dimana-mana yang dia suka. Perkara normal apabila menyusun jadual bersama-sama tetapi akhirnya dipisahkan jua. Pada asalnya dia agak kecewa namun apabila dia tahu kewujudan Umairah didalam kelas berkenaan, hatinya menjadi riang. Haikal menolak pintu dewan kuliah perlahan-lahan. Terus rasa sejuk penghawa dingin menyengat kulitnya. Tepat sekali jangkaannya, kerusi sebelah Umairah kosong.

“Hai...” Tegur Haikal ramah setelah menghenyak punggung ditas kerusi bersebelahan Umairah. Umairah yang khusyuk mendengar kuliah dr.Zubaidah sedikit tersentak, pantas matanya memandang sebelah. Apa pulak main hai-hai ni. Tak reti bagi salam ke. Dia memandang wajah Haikal disisi. Zizie yang berada disebelah Umairah turut sama menjeling pemuda itu.

“Hai”. Umairah membalas perlahan. Rasanya itu aje yang dia hendak kot. Dalam masa yang sama otak Umairah bekerja keras mengingat kembali gerangan pemuda disebelahnya kini. Ooo... Baru teringat... Mamat yang dia terlanggar kat librari hari tu. Lupa la pulak nama mamat ni. Ahhh lantak la. Tak penting mana pon!

“Dah lama ke kelas start?” Soal Haikal, cuba memancing Umairah berbual dengannya. Dia membuka nota yang baru dicetakkan sebelum tiba ke kelas tadi.

“Dalam 10 minit ”. Jawab Umairah malas. Pantang betul dia orang banyak soal semasa dia tengah mendengar kuliah. Perasan dengan respon mahu tidak mahu sahaja dari Umairah membantutkan mulut Haikal untuk bertanya lebih lanjut. Dia cukup bersyukur kerana dapat duduk di sebelah gadis bertudung itu.

“Saya nak awak duduk dalam kumpulan. Satu kumpulan 3 orang yer. Kejap lagi saya akan edarkan tugasan pertama kamu”. Dr. Zubaidah berkata setelah tamatnya tajuk ketiga mereka.

“Awak nak saya bagi atau nak pilih sendiri ahli kumpulan masing-masing?” Soal dr Zubaidah itu lagi. Satu kelas sepakat untuk mencari sendiri ahli kumpulan.

“Umairah....Awak dah cukup orang ke. Saya tak de group la.”Tanya Haikal. Dia tahu Umairah tidak cukup satu kuota lagi. Umairah diam seketika. Dia berpusing kearah Zizie. Bertanya sekiranya Zizie mahu atau tidak. Zizie sekadar mengangkat bahu. Tanda tidak kisah. Apa salahnya.

“Ok. Awak joint kitaorang.. Awak dah kenal saya kan. Sebelah saya ni Zizie. Nama penuh tanya sendiri la. Awak nama apa ek.. Saya lupa la.” Umairah cuba berlagak selamba. Namun dalam hati terbit rasa serba salah. Baru dua hari lepas dia bertembung dengan Haikal tapi sudah lupa pula nama jejaka itu. Haikal tersenyum girang.

“Haikal. Muhammad Haikal bin zahari”. Balas Haikal gembira. Lepas ni boleh la dia mendekatkan lagi diri dengan wanita berkulit cerah ini. Umairah sekadar tersenyum.

“ Apa nama penuh awak Umairah?” Umairah memandang tepat kearah lelaki disebelahnya.

“ Siti Nur Umairah binti Ismail.”  Ujar Umairah tenang.

“ Asal mana?”

“Terengganu. Haikal asal mana?” Umairah membalas soalan. Sekadar mahu mengambil hati. Tidak sedap pula kalau asyik Haikal aje yang bertanya itu dan ini.

“ Saya orang Johor Bharu.” Haikal tersenyum girang. Gembira kerana Umairah nak jugak melayannya. Suka betul la mamat ni senyum. Tahu la senyuman awak tu manis. Bisik hati Umairah.

“ Nama penuh Zizie apa?” Tiba-tiba Haikal memberi tumpuan kepada Zizie pula. Tidak mahu kelihatan gelojoh dimata Umairah.

“Azila binti Mamat”. Balas Zizie senang. Dia tidak kisah berkawan dengan sesiapa. Tidak kira lelaki mahupun perempuan.

“Asal mana?” Soal Haikal lagi. Seperti biasa senyuman manis tidak pernah lekang dibibirnya.

“Seremban. Awak course apa?” soal Zizie ramah. Giliran Umairah pula menjadi pemerhati.

“Pendidikan Biologi. Korang berdua satu course ke?”

“A’ah.. Kitorang sains matematik. Kiranya awak kuar nanti jadi cikgu la yer.” Tambah Zizie.

“InsyaALLAH kalau ada rezeki.” Seru Haikal dengan bibir yang masih tersenyum. Setelah hampir 10 minit sesi berkenalan berlaku, mereka akhirnya mendapat kertas assignment yang diberitahu oleh dr Zubaidah itu tadi. Setelah kelas berakhir, mereka bersurai disitu sahaja. Seperti biasa hati Haikal berbunga riang dan mengharapkan lebih banyak pertemuan akan berlaku diantara dia dan Umairah.



Umairah memandang ke kiri dan ke kanan untuk melintas jalan. Dia keseorangan hari ini kerana Zizie kurang sihat dan kini berada di asrama untuk berehat. Dia menuju ke kedai makan biasa yang biasa disinggah bersama Zizie. Tapi hari ini dia sekadar mahu membungkus. Malu mahu makan seorang diri di situ. Macam orang tiada kawan pulak walaupun memang itulah kenyataannya. Memang salah dia sendiri yang menyebabkan kawan-kawannya lari dari padanya. Namun dia tidak kisah, asalkan dendamnya terhadap Atikah terbalas.

“ Hai Mai”... Sapaan bersama tepukan singgah pada bahu Umairah yang sedang berjalan kearah kedai makan kegemarannya. Umairah terkejut.

‘Siapa pulak main-main tepuk aku ni.’ Omel Umairah didalam hati. Dia memandang kearah belakang. Mahu melihat pemanggil dan penepuknya. Ooo Aisyah... minah paling kepoh dalam jurusannya.

“ Sorang  je ke, mana Zizie?” Soal Aisyah senang. Walaupun pelbagai cerita buruk yang dia dengar tentang Umairah tapi dia mengambil jalan tengah... Melayan semua orang dengan baik. Tak de masa nak bergaduh tentang masalah orang lain. Lagi pun, dengan cara begini dia mampu mengumpulkan banyak gosip sensasi.

“ Dia demam. Kau nak pergi mana. Sorang je?” Jelas Umairah bersama soalan. Aisyah yang dikenali ada gengnya yang tersendiri. Tapi dia tidak cukup kenal kawan-kawan Aisyah yang lain kerana mereka tidak begitu menonjol cuma Aisyah yang cukup popular kerana mulut becoknya.
“ Diorang ada kelas lepas ni. Aku dah tak de. Ni nak pergi makan. Kau nak pergi beli makanan ke? Jom la kita pergi sama-sama”. Ajak Aisyah. Umairah sekadar mengangguk. Tidak kisah.

“ Apa cerita kau dengan laki kau? Ok tak?”  Aisyah bertanya dengan wajah yang bersahaja. Cuba mengorek rahsia yang bukan lagi rahsia. Semua orang tahu bagaimana keadaan hubungan Umairah dan Ifran. Bukan dia jer yang bercakap tentang Umairah dan Ifran malah mungkin satu kelas mereka kini sedang mengumpat pasangan suami isteri tu.

“ Cerita apa? Ok je”. Ujar Umairah berpura-pura tidak mengerti. Bukan dia tak tahu budak coursenya semua bercakap tentang dia, Ifran dan Atikah. Lagi-lagi selepas kahwin. Dan yang pasti dialah paling banyak mendapat kejian dan cacian! Dah nama pun perampas, itulah yang selayaknya diterima oleh dirinya. Tapi semua itu tidak penting bagi Umairah... apa yang penting sekarang adalah dia kini berstatus isteri kepada Ifran dan Atikah hanya mampu makan hati sahaja melihat perkahwinannya. Itu pun sudah cukup untuknya.

“ Kalau kau kata ok tu tak pe la... Sebab ramai orang kata si Ifran tu masih tergila-gilakan Tikah. Tak tahu pulak aku mana yang betul mana yang salah. Aku pun tak pernah nampak pulak mereka berdating ke apa ke.” Aisyah menjawab mudah. Padahal dia tahu memang Umairah dan Ifran ada masalah sebenarnya dan Ifran masih tergila-gilakan Atikah. Cuma dia mahu tengok respon Umairah macam mana.

 Kata-kata Aisyah betul-betul menaikkan darah Umairah. Atikah memang tak berguna. Samalah dengan si Ifran. Mereka sengaja nak malukan dia. Teringat ugutan Ifran kepadanya 2 bulan lepas. Nampaknya lelaki itu memang serius.

“ Diorang tu kan pernah bercinta dulu. Takkan la sebab dah putus cinta, tali persahabatan mereka pun nak putus jugakkan. Sebab tu diorang berkawan lagi. Ifran sendiri cakap dekat aku dia dan Tikah tak de apa-apa.” Balas Umairah yakin. Dia tidak mahu si mulut kepoh didepannya membuat cerita yang bukan-bukan. Kalau yang malu hanyalah Ifran dan Atikah tak pe la jugak. Tapi, dia lah orang yang paling malu.  

“ Iye la kan. Ifran dan Atikah tu mestilah masih berkawan lagi sebab diorang tu kan baik, mulia. Bukannya jenis tak pedulikan hati dan perasaan orang lainkan. Takkan masalah kecik macam ni pun nak berperang kan.” Umairah terasa disindir dengan jawapan Aisyah. Kata-kata gadis itu seolah-olah mengutuk sikapnya yang tergamak merampas Ifran daripada Atikah dalam diam. Tapi dia buat tidak kisah. Lebih teruk dari itu pun dia sudah terkena.  Setakat sindiran macam tu... apalah sangat.

“ Eh.. kau dah kawin dekat 3 bulan dah kan.... Tak de apa-apa berita baik lagi? Kitorang satu kelas ni tak sabar nak dapat anak sedara.” Sengaja Aisyah mengeluarkan topik itu. Kalaulah betul Umairah dan Ifran tiada masalah, kenapa umairah belum mengandung. Mereka berdua pun didalam kelas nampak tidak bercakap antara satu sama lain. Balik pun asing-asing sedangkan Ifran ada kereta sendiri. Umairah tak payah tipu la. Mereka semua bukan bodoh. Nampak sangat hubungan diaorang tu ada masalah. Itu la, siapa suruh rampas boyfriend kawan baik sendiri... Kan dah dapat balasannya. Hati Aisyah terus bermonolog sendiri.

“Ish kau ni........Takkan la aku nak mengandung masa belajar. Nanti kena tangguh belajar. Satu hal pulak, tak nak aku. Sabar je laa.. Satu sem je kot lagi kita dekat sini.” Umairah cuba bersabar dengan meledakkan tawa kecil. Katalah apa saya Aisyah oooi... Aku takkan biarkan kau tahu masalah sebenar antara aku dan Ifran meski pun aku yakin ramai yang tahu tentang itu.

“ A’ah kan. Ye jugak. Membazir pulak rasanya kalau kene extent masa ni. Padahal kita dah nak habis belajar pon.”

“ Dah-dah jangan cakap pasal ni lagi. Kau jangan nak buat cerita bukan-bukan pasal aku dengan Ifran la Ecah....... Bukan aku tak tahu kau tu”. Tempelak Umairah selamba. Sengaja membalas dendam. Tidak puas hati mulut Aisyah yang tiada insuran asyik mengutuknya sahaja, dah tu ada hati mahu mengorek rahsia perkahwinannya.


“ Ish kau ni... Aku saja je tanya. Ke situ pulak.” Balas Aisyah. Mereka bersama-sama menapak kedalam kedai makan kegemaran semua orang pelajar di universiti itu. Topik perbincangan mereka berakhir disitu..

No comments:

Post a Comment