IKLAN NUFFNANG

Sunday, January 20, 2013

Cinta Part Time 2



“Opp sorry...” jerit Nadrisa serentak merendahkan badannya untuk membantu mengutip beberapa fail yang jatuh hasil perlanggarannya dengan..... 'er encik Ilham'. Bisik hati Nadrisa sedikit cemas. Mampuih la aku... jangan dia cam muka aku sudah.

“ Never mind...” balas Ilham yang turut sama merendahkan badannya untuk mengutip fail yang bertaburan. Dia kemudiannnya bingkas berdiri lalu memandang wajah pekerja di Motel milik keluarganya. Satu senyuman manis dilemparkan buat gadis dihadapannya kini.

“Nah fail encik Ilham...” Nadrisa menghulurkan beberapa buah fail kepada bosnya. Nak tak nak dia terpaksa bertentang mata juga dengan bosnya ini. Nanti apa pula kata majikannya sekiranya dia mengelakkan diri dari berbalas pandang. Bukankah, encik Ilham akan makin curiga dengan telatahnya itu.

“ Thank... by the way, pekerja baru ke? Tak pernah nampak pon sebelum ni.” Soal Ilham senang. Sempat lagi dia merenung wajah manis dihadapannya ini. Cuci mata la apa lagi... Walaupun rupa gadis ni tak kena  dengan cita rasanya, tapi boleh juga dijadikan sebagai scandal pada waktu lapang. Elok juga sementara dia belum lagi ada scandal di Motel Sri Cempaka ini. Eee miangnya mamat nih... bebel hati Nadrisa yang mula tidak selesa dengan mainan mata Ilham yang agak galak itu. Kalau tak kerana kau ni majikan aku, mahu je kau tu aku karate kan.

“Dah nak masuk dua tahun dah saya kat sini... saya pergi dulu ye encik Ilham.” Minta Nadrisa. Tanpa mendapat keizinan jejaka tampan itu Nadrisa meneruskan langkah untuk ke mejanya yang berada di unit kewangan. Tak tahan dia melayan mainan mata Ilham. Macam la dia tidak tahu perangai Ilham yang sememangnya kaki perempuan itu. Semua pekerja  kat Motel ni tahu perangai tak semenggah anak puan Maimun.

“Cett... dah dua tahun rupanya bekerja kat sini... mesti dia dah tahu perangai aku.. patut lah tak melayan..” dengus hati Ilham sambil menuju ke biliknya berada diunit pentadbiran. Terus hilang ingatannya tentang pekerjanya tadi setelah mendapat panggilan dari teman wanita terbarunya.

*****

“ Kau memang tak ada ke alamat Maslina nih?” soal Nadrisa. Dia meneguk teh O ais limau yang dipesan seketika tadi rakus. Tekaknya kering sekering-keringnya memandangkan suasana hari ini begitu panas. Mahu terbakar kulitnya.

“ Ya Allah... berapa kali kau nak aku ulang... tak de la... part mana yang kau tak faham nih?” keras suara Dahlia memarahi teman baiknya itu.

“Ala kau ni... dia tu kan kawan kau. Takkan alamat pun tak tahu.”

“Memang la kawan.. kawan sekerja je... aku bukanlah kamcing sangat dengan Lina tuh. Yang kau ni dari hari tu lagi sibuk nak tahu pasal minah ni kenapa? Dah buang tebiat ke?” bebel Dahlia. Pelik betul betul dengan rakannya yang sorang ni.

“ Ada la... dia tu belajar sampai tahap mana je?” Nadrisa menyambung menemu ramah temannya merangkap teman serumahnya kini.

“ Ni aku musykil ni... yang kau berminat sangat nak tahu pasal Lina nih kenapa? Kau sonsang yer Nad?” tuduh Dahlia. Gurau je pon.

“ Ish kau ni... tak ada mende lain dah ke otak kau nak fikir... ni haa... kawan lelaki aku ade yang syok kat Lina tuh. Tu yang dia mintak aku korek rahsia pasal Lina.” Tipu Nadrisa. Nanti-nanti lah dia bercerita pasal kerja sambilan yang dia buat sekarang nih. Dia yakin Dahlia pasti mengamuk kalau tahu dia merupakan spy puan Maimun.

“ Aik... macam was-was je aku dengan jawapan kau ni... sejak bila pulak kau ada kawan? Lelaki pulak tu? Bukan ke kau ni lone ranger?” tembak Dahlia. Apa Nadrisa fikir dia baru kenal gadis ini sehari dua. Jangan nak tipu aku la. Aku ni je satu-satu kawan kau kan Nad.

“Mengada lah kau Lia... nanti-nanti lah aku story pasal nih... cube kau jawab dulu soalan aku tu... Lina ni belajar sampai tahap mana jer?” Tanya Nadrisa lagi.

“ SPM. Haa ape lagi kau nak tahu... nombor phone dia pon aku ada. Nak?” Perli Dahlia..

“ Boleh jugak...” balas Nadrisa ringkas. Dahlia menggeleng-gelengkan kepalanya melihat perangai pelik teman baiknya ini. dia pasti suatu hari nanti Nadrisa pasti akan memberitahu juga apa yang sedang dibuat kini. Dia malas mahu memaksa gadis ini memberitahu apa yang cuba dirahsiakan.

******

Nadrisa mengendap disebalik pokok yang terdapat ditaman perumahan Mahligai Utama. Setelah seharian dia mengekori Maslina dan Ilham, akhirnya dia tahu juga dimana gadis yang baru berusia 22 tahun itu tinggal. Spek mata hitam yang dipakai diturunkan sedikit bagi membaca dengan jelas nombor rumah gadis muda itu.

“ Thank sayang... i masuk dulu yer. You drive elok-elok tau.” Pesan Maslina dengan lirikan menggoda. Ilham tersengih.

“You masuk dulu... lepas tu baru i balik.... good night sayang.” Balas Ilham pula.

“You balik dulu, baru i masuk...” rengek Maslina dengan suara yang manja...

“Noo darling... you masuk dulu. Now.” Arah Ilham. Well, lelaki romantik mestilah macam ni kan. Sentiasa mengutamakan kekasih!

“You ni kan....” akhirnya Maslina beralah... sempat lagi dia menarik Ilham kepelukkannya. Nadrisa yang memandang dengan jarak beberapa rumah dari pasangan itu sekadar menutup matanya dengan tangan. Malu dia melihat adegan 18sx itu. Ilham melepaskan diri dari Maslina. Dia kurang selesa dengan pelukan teman wanitanya. Seteruk-teruk dia, dia masih menjaga lagi bab-bab pergaulan nih.

“Malu la tu... jual mahal betul. “ bisik Maslina sambil tersenyum. Satu perangai Ilham yang berbeza dengan lelaki lain. Lelaki ini bukan jenis yang suka mengambil kesempatan. Sebab itu dia dapat merasakan hatinya makin terpaut dengan Ilham walaupun tujuan utamanya sekadar suka-suka.

“bukan malu sayang... tapi tak elokkan... ok.. dah masuk rumah sekarang. Dah lewat nih.” Balas Ilham. Dia kemudiannya melambai tangannya setelah Maslina sudah tiba dipintu. Satu flying kiss diberi sebagai penutup pertemuan mereka hari ini.

2 comments:

  1. Macam tak percaya je Ilham yang 'playboy' bnyk scandal jaga adap pergaulan??? lain macam je Ilham ni.. pelik saya.

    ReplyDelete